Wednesday, June 23, 2010

Asam Pedas

Bismilahirahmanirohim

Assalamualaikum

entry kali ini kerana
raja asam pedas, Pak Itam sekarang ni tiada di dalam negara
jadi beranilah saya mengambil kesempatan

bukan untuk bersaing, jauh sekali untuk berlawan
cuma nak tiru gaya CL jee

nak suruh ayahanda komen
nak bagi semangat dengan AZ
cuma nak bardamping dengan En Rosli punya asam pedas
En Safiudin suka asam pedas kee

nak bagi bau je pada Tn Hj M Arshad
sempena ulang tahun perkahwinan 25 tahunnya ..... he he

dengan Ratu Ratu PDKM
tak berani nak kata apa apa

klik gambar untuk melihat resepi

sebenarnya dinda saya sedang berkursus
jadi semua tugas dirumah kena dipikul
termasuklah menyediakan lauk pauk untuk anak anak

teringat 'Tertunailah Hasrat Di Hati'
resepi ni saya ambil daripada kak ina kl
yang terkenal dengan perbagai resepi

Wassalam

39 comments:

  1. Salam Cik rozali...

    Tahniah....best aar anak2 bila bapa masak hehheh...
    Wah2 bahan2 masak siap rapi aaar..
    Lepas ni Mrs Rozali bole gantung kuali larrr heheh ...

    ReplyDelete
  2. salam,

    nampak menyelerakan masakan tu..

    ReplyDelete
  3. salam,

    Bersih dan kemas dapur mike...mengalahkan dapur saya....tahniah, mike hebat!!!

    ReplyDelete
  4. Salam Atuk

    Amboi! biar betul kemasnya susunatur nya...
    Cuba pusing sikit...ada tak yg berterabur...
    hee..heee....bunga kantan sendiri punya tuu ker???

    Wslm

    ReplyDelete
  5. salam atuk..


    kejammm nyer atukkk...tengahrini tengok asam pedas atuk dah terliuq cl sorang kat sini..soob..soob..sob...


    walsm

    ReplyDelete
  6. salam rozali,

    syabas, bravo, ur da great. Terlioq jugak ni.

    ReplyDelete
  7. saalam atuk,

    Ni komen nya :

    Nampak 'garang' sikit......lebih pedasnya dari masamnya.

    Tahniah.... berselera dengan bunga kantan.

    Orang tua2 kata : nak bagi bini sayang,rajinlah memasak...........

    Wassalam.

    ReplyDelete
  8. Waalaikumusalam Shami

    tersusun tu biar nampak gempak
    keenakannya belum tau lagi

    anak2 terpaksa kata sedap
    kalau tidak kena ikan masin jee

    dia ada saya rehat, he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  9. Waalaikumusalam Darul Naim

    Salam ukhwah
    terima kasih banyak2
    sudi menziarah dan comment

    boleh, apa salahnya

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  10. Salam Roz,

    Amboooiiii dia, sikit punyer kemas dia susun atur bahan2 nak masak tuh,,,hebat2 !! pasni orang umah mesti nak gantung apron daaa...

    ReplyDelete
  11. Assallamualaikum Rozali,

    Rajinnya masak.....
    Siang bahan-bahan pun elok bersih jer..
    Tahniah untuk bapa mithali,
    Kalau mama nadz pergi kursus, Pak Sheikh kat rumah pun pandai juga...buat kopi sendiri!

    ReplyDelete
  12. salam Rozali

    ehem..ehem...sukanya...bukan apa habeh sumer kaum adam ke dapur la ni...ha ha ha...

    dapur hotel sumer lelaki...TAHNIAH geng....

    ok bak sini nasi panas ngan asam pedas..dah nunggu kat meja ni...hi hi hi...gurau arr...

    ReplyDelete
  13. Salam Atuk,

    Amboi atuk..bukan main nor,skrg dah bleh ganti chef PI la yer..heheh

    Bestnyer kalau dapat hubby pandai masak..bleh goyang kaki ler.. (@_@)

    Salam buat semua yer atuk..

    ReplyDelete
  14. Salaam Atuk,

    wahh cantiknya tersusun bahan2 tuu... kemas dan teratur..
    agaknya masa yang diambil untuk reka susunatur bahan2 tu dengan masa memasaknye sama ye? hehe..
    Syabas Atuk!! Memang nampak menyelerakan. Musti sedap punyalah! Terlioq aih!

    VpeaceV

    ReplyDelete
  15. Salam,


    wahhhh atuk dah pandai usha kami ek...goda ngan asam pedas pulak...(sambil telan ayaq lioq nih)

    Tahniah...nyampahhh

    ReplyDelete
  16. salam atuk,

    pheewit! perghh asam pedas my peberet..walla!
    nyampah gak laa hihi

    ReplyDelete
  17. salam atuk


    heheheheheh

    kami dah 2 kali berasam pedas tau

    sekali asam pedas ikan pari
    sekali lagi asam pedas ikan bawal

    heheheheh

    ReplyDelete
  18. Waalaikumusalam Penjejak Maya

    he he
    rasanya belum tahu lagi

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  19. Waalaikumusalam Cikgu Humairi

    nak ambil gambor kena kemas
    Alhamdulillah
    mike hebat lagi

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  20. Waalaikumusalam Kak Su

    he he
    dalam gambar kemas
    kalau pusing sikit, kantoii
    bunga kantan tu dari kebun sekangkang kera

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  21. Waalaikumusalam CL

    he he
    macam pernah dengar ayat tu

    sori mori le

    saya soob soob nasi ayam mandy

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  22. Waalaikumusalam AZ

    bravo he he
    beterabor ada le

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  23. Waalaikumusalam Ayahanda

    memang betul pedas
    asam jawa dah tinggal sikit
    kurang masamnya

    satu petua yg baik
    lepas ni kena selalu leee masak

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  24. Waalaikumusalam Kak Nab

    nak ambil gambar kena kemas kak
    kalau biasa, beterabur jugak

    gantung apron tak mukin
    kena beli satu lagi jeee

    ReplyDelete
  25. Kak Nab

    he he
    nak buat cerita dgn pak itam jeee

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  26. Waalaikumusalam Nadz

    sesekali masak memang bersih
    kalau selalu, beterabur, sampai kelantai
    he he

    kira Alhamdulillah, boleh buat kopi
    tapi sebenarnya Pak sheikh tu malas nak tunjuk

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  27. Waalaikumusalam Kak Tun

    Alhamdulillah
    he he..ikut Sunah Nabi

    nak oder kena mai rumah

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  28. Waalaikumusalam Azima

    dah terpaksa, 'mem' tak ada

    kena pandai pujuk hubby Azima
    baru dia masak

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  29. Waalaikumusalam Umi Azuddin

    betul tu
    susun dgn masak sama lamanyerrr

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  30. Waalaikumusalam Taj

    usha dgn ahli GKB sesekali tak pa noooo

    ooooo
    dah nyammmmpahhh yeee
    ingatkan dgn syima jeee
    he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  31. Waalaikumusalam Syima

    aduiiiii
    ramai yg nyammmmmpahhhh ni
    tak pa
    nanti saya masak utk ahli GKB
    he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  32. Waalaikumusalam Pak Itam

    hari hari asam pedas tuuu
    dah rindu bangat yeee
    he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  33. ikut selera - mati loooo....memang sedap asam pedas....nampaknya dah mengalahkan kaum hawa PDKM ni...apa kata kenduri PDKM atuk masak asam pedas okey!!! setuju semua kaum hawa??? mesti setuju la...!

    ReplyDelete
  34. asam pedas...
    hhmmm....
    sodap!!!!

    atuk pandai masak ye?

    ReplyDelete
  35. Waalaikumusalam Cikgu Sonata

    jangan undi cikgu sonata

    he he
    dia orang ikut cakap saya

    bukan apa
    nak tiru CL ajee

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  36. Waalaikumusalam Sayangsayang Ibu

    sodap tak sodap keno tolan jo
    mem dah poi kursus
    he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  37. salam Rozali..betul semua komen diatas..siap beratur semua barang..kalah chef wan..

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...