Tuesday, December 25, 2012

Singgah di "Dusun Durian"


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Balik daripada kerja semalam singgah di "kebun durian" berhadapan dengan Pasar Taman Keramat. Anak anak ada berkumpul semperna hari Krismas ni.

Kecuali Kak Ngah di perantauan. Kami doakan dari jauh agar Kak Ngah cepat sembuh, yang sedang berada di wad kerana disyaki demam denggi.






Firman Allah swt.

"Hai orang-orang yang beriman, janganlah kamu haramkan apa-apa yang baik yang telah Allah halalkan bagi kamu, dan janganlah kamu melampaui batas. Sesungguhnya Allah tidak menyukai orang-orang yang melampaui batas.

Dan makanlah makanan yang halal lagi baik dari apa yang Allah telah rezekikan kepadamu, dan bertakwalah kepada Allah yang kamu beriman kepada-Nya"

(Surah al-Maidah, 5:87-88).


WASSALAM

12 comments:

  1. Wassalam...

    Wah banyak durian yang 'gugur' kat kebun ye... ^_^

    ReplyDelete
  2. salam tuk

    banyak pilihan

    jgn makan berlebihan .. bahaya utk kesihatan ! ;)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Atuk..

    Hehe..ingatkan Atuk pergi kebun durian betul kat kampung Atuk tu.

    Cantik2 isi durian tu Atuk, tengok pun boleh terliur, kena pergi kebun juga ni.

    Semoga Kak Ngah cepat sembuh..

    ReplyDelete
  4. Assalammualaikum atuk.

    wahh molek benar isi durian tu.
    ni kalau 'gu' kan dgn pulut sgtlah ngam :D

    ReplyDelete
  5. Salam,
    Ingat kat dusun atuk!
    Bestkan dpt menikmati durian, tapi hati2 jgn byk sgt...

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum atuk
    ingatkan kat dusun durian rupanya kat kedai durian.bila dah byk ni tak lalu pula nak makan tapi nak cari isi durian warna merah pula

    ReplyDelete
  7. as-salam atuk..sedapnya makan durian..yang isi kaler kuning tu yang sedap

    ReplyDelete
  8. wow..lulian..cantik2 nampaknya isinya tu..

    menggembirakan orang2 yg kita sayang mmg bestkan atuk...

    ReplyDelete
  9. assalamualaikum atuk

    cantik isi durian tu. berapa rm?

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...