Friday, February 8, 2013

Chicken Chop Bermisai

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Pusing-pusing kat Setiawangsa, Keramat, untuk mencari kedai makan. Terpandang sebuah gerai Western Foot, Cowboy Reataurant. Kami sepakat untuk mencuba.




Kedainya terletak di Taman Keramat Pemai, Jalan AU 1A/1, Setiawangsa (belakang stesen LRT, Setiawangsa)


Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wasallam juga sangat menggalakkan sikap suka memberi, sama ada atas nama sedekah, hadiah, hibah atau sebarang bantuan dan pertolongan. Hal ini disebutkan dalam sabda Baginda:
Maksudnya: 

“Nabi Shallallahu ‘alaihi wasallam suatu hari keluar untuk mengerjakan sembahyang hari raya, lalu Baginda bersembahyang dua rakaat. Dan Baginda tidak pernah melakukan sembahyang (hari raya) sebelum ia diperintahkan dan sekalipun selepasnya. Kemudian Baginda dan bersamanya Bilal pergi ke tempat sekumpulan perempuan dan menyuruh mereka agar bersedekah, maka (atas perintah itu) seorang perempuan menanggalkan gelang dan kalungnya (untuk disedekahkan)”.

(Hadis riwayat Al-Bukhari)



WASSALAM

16 comments:

  1. assalam atuk...

    misai ke tanduk??

    hehehe..selamat bercuti atuk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Sharifah

      nak tulis tanduk juga...tapi dah ter publish..on ajer ler

      Delete
  2. assalamualaikum atuk

    presentation menarik dan harga macam murah jer...
    misai tu bole makan ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Afeezz

      RM7.00 ajer
      misai tu dia buat drp mee dan digoring...(mungkin)

      Delete
  3. Assalamualaikum Atuk..

    Fulamak, panjangnya misai!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ummiross

      daya tarikan tu...

      Delete
  4. tu dia..tercocok mata kang!!heheh

    ReplyDelete
  5. tu dia..tanduk rusa ke apa hehe...

    ReplyDelete
  6. wahh tudia ... tandukk mari ekeke ;)

    selamat bercuti tuk !

    ReplyDelete
  7. lain drpd yang lain...teknik nak pikat hati pelanggan lah nih yer...Atuk terpikat tak dengan tanduk tuh...hehe

    ReplyDelete
  8. Saya pernah lalu 2,3 kali tapi belum lagi rasa nak singgah.

    ReplyDelete
  9. as-salam atuk..apa kabar?
    uniknya hidangan ini..menarik hati pelanggan..
    err tanduk tu boleh dimkan ke..

    ReplyDelete
  10. assalam, salam ukhuwah dari BUNDA...

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum atuk...wah ada misai yer...;)

    ReplyDelete
  12. salam,

    murah chicken chop tu atuk :D

    semoga kita semakin ringan tangan untuk bersedekah :')

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...