Wednesday, March 20, 2013

Patah Pulak


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة



Umat islam tidak dibenarkan memulakan peperangan dan hendaklah segera berdamai apabila pihak musuh lebih cenderung berbuatdemikian. 

Dalam hal ini Allah s.w.t. berfirman yang bermaksud:

"Dan perangilah kerana(menegakkan dan mempertahankan) agama allah akan orang-orang yang memerangi kamu, dan janganlah kamu menceroboh (dengan memulakan peperangan) kerana sesungguhnya allah tidak suka kepada orang-orang yang menceroboh."

(Al-Baqarah: 190)

WASSALAM

17 comments:

  1. senasib dgn mamaD,...takapalah tu nk yg baru lah tu Atuk.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum

    bole repair kot. kalau kene buat baru, byk belanja. cermin mata pon mahal skrg ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Afeezz

      tak boleh repair lagi....

      Delete
  3. Assalamualaikum,

    .....jangan patah hati pulak dahla yek!

    ReplyDelete
  4. kenapa?terjatuh?terduduk?terpatah...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. buka2 drp helmet...tengok dah patah

      Delete
  5. Salam cik rozali

    Manalah kedai cermin mata bertuah yang akan menerima kunjungan cik rozali nih..heheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Disham

      ha ha...Idaman kat Gombak

      Delete
  6. Nak kene ganti baru tu En.Atuk. Heheheheh....dah bape lame tak berganti?

    ReplyDelete
    Replies
    1. baru 8 bulan
      tapi kedai tu gantikan yg baru

      Delete
  7. Kdg2 mcm tu tak boleh .repair, kena beli baru. Bila kali akhir beli?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kedai tu gantikan...Alhamdulillah...selamat ongkosnya

      Delete
  8. Salam atuk..

    mungkin dah sampai masanya untuk ianya di tukar kepada yang baru setelah ianya memberikan banyak jasa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Hanis

      membantu setiap kali celik..

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...