Tuesday, August 14, 2012

Nasi Tumpang


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Iftar saya semalam adalah nasi tumpang
Sumbangan daripada kawan isteri saya
Ia beli di kawasan Taman Keramat
dengan harga RM3.00

Dibungkus dengan daun pisang berbentuk kun

 Bentuk setelah dibuka bungkusannya

Nasinya agak lembik
lauknya sambal udang 1 ekor, ayam seketul, telur dadar, kentang dan kerisik daging


Hadis Mengenai Wanita

Apabila telah lahir anak lalu disusui, maka bagi ibu itu setiap satu tegukan daripada susunya diberi satu kebajikan


WASSALAM

21 comments:

  1. salam tuan hj,

    petama kali tenguk dan dengar? ini makanan negara mana yer? agak2 berapa bintang ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ain

      daripada Kelantan
      biasa sahaja...

      Delete
  2. salam..
    pernah dgr nasik tumpang..tapi 1st time tengok..nampak mcm sedap.. :)

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Tn Hj,

    Kali pertama mendengar dan melihat akan nasi tersebut....nampaknya di bulan Ramadhan nie macam-macam jenis makanan yang dapat kita temui.....

    Sempena bulan Shawal yang bakal tiba saya mengucapkan Selamat Menyambut Hari Raya Aidil Fitri......

    ReplyDelete
  4. saya tak pernah makan..
    ayam nya di bentuk sekali dalam nasik tu ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam DZ

      ayam seketul, dicampur sekali

      Delete
  5. oh macam nie nasi tumpang
    biasa dgr aje
    x pernah tgk ..
    1st time tgk nie
    sedap ye tuk ??

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum....selamat berbuka...sedap tu Haji.

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Atuk..

    Tak pernah makan lagi nasi tumpang ni, tumpang makan Atuk..hik!!

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum...slmt berbuka

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum Atuk..

    Lama benar rasanya akak tidak meninggalkan jejak di sini..akak harap Atuk sekeluarga sehat2 selalu.

    Salam aidilfitri Dari akak sekeluarga
    Maaf zahir batin. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kak DO

      sihat adanya

      Delete
  10. assalamualaikum atuk...mama pun tak pernah jumpa makan jauh sekali sebab kat sini x pernah nampak ada dijual kat mana2...:)

    ReplyDelete
  11. Slam sejahtera Atuk.
    Kat kelantan byk makanan tu, tapi warna kuning,tak pernah rasa? mcm nasi biasa ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mama Ju

      macam nasi biasa
      cuma bungkusan ajer yg berbeza

      Delete
  12. assalamualaikum atuk : pernah nampak nasi tumpang ni tapi tak pernah rasa plak. sedap ker?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Afeezz

      rasanya macam nasi biasa ajer

      Delete
  13. Assalamualaikum ATUK...
    Puas diingat-ingat mmg sahih tak pernah dgr dan tak pernah lihat nasi tumpang ni....dari negeri mana asalnya menu ni TUK...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Eye

      masa saya pergi ke Kelantan tu hari, makan nasi tumpang juga.

      Delete
  14. salam kenal. br tau ada nasi tumpang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam SZ

      terima kasih sudi datang ziarah PHD

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...