Wednesday, November 28, 2012

Bola Hujan



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Musim cuti sekolah ni kebanyakan anak anak membuat aktiviti macam macam. Mukin zaman dah berubah, budak budak sekarang ini mengadap gejet ajer. Kalau tak mengadap komputer, menonton tv atau PS2 atau PSP dan lain lainnya. 


Petang semalam dalam hujan lebat ternampak sekumpalan budak budak sedang bermain bola dalam hujan lebat

Adakah sesuai riadah semacam ini



Islam Mementingkan Kasih Sayang

Rasulullah s.a.w. bersabda yang bermaksud

“Kasihanilah mereka yang berada di bumi nescaya kamu akan dikasihi oleh mereka yang tinggal di langit”

Riwayat at-Tabrani



WASSALAM

8 comments:

  1. salam
    saya cukup2 takut..bimbang kejadian dipanah petir...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum atuk...betul la mmg x sesuai langsung...;)

    ReplyDelete
  3. Kadang2 anak2 ni tak fikir seperti yang kita fikirkan yang biasanya kita akan memikirkan perkara negatif dahulu setiap tindakan mereka.

    Samalah anak2 Aina dok rumah mengadap laptop dan PS2 sahaja...

    ReplyDelete
  4. tiba-tiba teringat zaman kecik dulu...biaso gak main bola semasa hujan...tapi pakai baju la...hehe

    balik jer rumah mak dah tunggu dengan bulu ayam...hehe

    ReplyDelete
  5. bahaya tu Atuk..takut kena sambar petir..

    ReplyDelete
  6. masing2 nak merasa main hujan kot...

    ReplyDelete
  7. Makchaq kecik2 biasa main hujan, kalau hujan yg tak berpetir la.. Anak2 makchaq pun biasa main/mandi hujan masa kecik2...
    Rupanya orang lain tak mandi hujan

    ReplyDelete
  8. uishh bahaya main bola dlm ujan2 nie .. risau kilat je kan atukkk

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...