Wednesday, November 7, 2012

Petai Jawa/Belalang



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

N3 saya pada 25 September 2012, menceritakan mengenai sambal petai jawa/belalang.
Ada antara kawan yang ingin melihat gambar petai yang belum dikopek lagi.
Kali ini saya paparkan gambar petai jawa/belalang.

Berita mengenai 6,000 hektar akan ditanam dengan petai belalang di Marang


Buah petai yang telah dipetik

Warna yang hijau itu sesuai untuk dipetik
kalau yang warna hitam tu...dah tua...kurang lemak

Pokok petai
warna hijau dan puteh tu, bunganya (kembang bulat)


HADIS MENGENAI WANITA

Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup pintu-pintu neraka dan terbuka pintu-pintu syurga.Masuklah dia di mana-mana pintu yang dikehendakinya tanpa dihisab


WASSALAM

11 comments:

  1. Di kampung dulu, pernah juga makan sambal tumis petai jawa ni... :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kak Cik

      sambal tumis dengan ikan bilis atau udang...

      Delete
  2. Ada orang juga makan pucuknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Jun

      saya tak pernah cuba lagi

      Delete
  3. baunya 'harum' mcm petai biasa jugak ke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kamsiah

      he he....lebih kurang

      Delete
  4. Assalamualaikum Atuk..

    Dah dikomersialkan rupanya petai belalang ni, sumber biojisim lagi.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ummiross

      mukin boleh jadi macam durian belanda

      Delete
  5. Assalamualaikum atuk

    kalau takde suami? :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Norh

      berpeluang membuat jasa kpd kedua ibubapa

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...