Tuesday, February 25, 2014

Ustaz Azhar Idrus di STP -1

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Alhamdulillah...STP dapat menjemput Ustaz Azhar Idrus (UAI) pada 17 Februari 2014 yang lepas untuk menfaatkan ilmu kepada anak khariah STP dan taman taman sekitarnya.

Mesyuarat diadakan beberapa kali sebelum tiba hari kuliah untuk membentuk beberapa AJK
AJK PA sistem, LCD dan pembesar suara
AJK kawalan lalu lintas dan parkir
AJK kemah dan gerai jualan
AJK keselamatan, Unit Amal dan RELA
AJK kutipan derma
AJK promosi (baner, bunting dan flyers)
dan beberapa AJK lagi

Pukul 1.00 tgh RELA dah mula bertugas

Tempat khas untuk peniaga

Terima kasih banyak banyak melicinkan program

Gerai Studio Mukmin (menjual semua produk UAI)

Antara skrin besar yang dipasang luar surau

Masalah besar bagi kami sebagai penganjur ialah peniaga yang tidak mengikut arahan daripada AJK STP, Pasukan RELA dan Unit Amal yang melarang mereka berniaga di tepi tepi jalan kerana tempat niaga telah kami sediakan.


On line dengan Allah melalui Bismillah
(antara petikan ceramah UAI)

# Nabi SAW bersabda yang maksudnya:
"Tiap2 pekerjaan tidak salah di sisi agama, tapi kita tidak sebut dengan nama Allah ia menjadi sia-sia".

# Pekerjaan yang molek (baik) adalah yang dimulakan dengan Bismillah.

# Tujuan tazkirah ini supaya kita bila hendak mulakan sesuatu perkara perbanyakkan sebut Bismillah.

# Bangun pagi sebutlah Bismillah.

# Bangkit dari tidur, duduk di tepi katil tu sebutlah Alhamdulilah. Segala pujian milik Allah.

# Sebelum masuk bilik mandi dan tandas bacalah doa.

# Kita biar ada online sokmo dengan Allah. Iaitu sebut selalu Bismillah, macam kita dengan FB tu, on line sokmo.

# Jangan cari glamer dengan FB, biar Allah yang bagi kita glamer.

# Hendak makan baca bismillah, jika tidak syaitan akan panggil kawan2 dia mari makan bersama kita, dia whatsapp lah kawan dia.
kita makan dia makan. kita minum dia minum. kita tidak nampak mereka, tapi Nabi yang bagi tahu macam itu.
Bermakna kita kenduri bersama syaitan.

# Siapa tulis Bismillah pada papan hitam, dia dapat pahala selama mana tulisan itu belum terpadam. Bayangkan kalau dia ukir pada batu atau kayu.

# Jika minat pemain bola Chelsea pun, tidak payahlah tulis "i love Chelsea" tapi tulislah "I love Rasulullah".

Sumber daripada Shukri


WASSALAM

8 comments:

  1. kat masjid di tempat tinggal saya ni pun dah beberapa kali UAI datang...beliau datang lps maghrib tp jam 3 ptg,jalan naik ketaman saya ni dah ditutup-jem...

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum atuk...wah bestnya..:)

    ReplyDelete
  3. TQ atuk berkongsi intipati ceramah UAI

    ReplyDelete
  4. penuh bermanfaat mesej dakwahnya
    alhamdulillah..atuk sharing lagi dgn kami..
    menetapkan hati ini utk laksanakan misi bismillah dlm melakukan sesuatu perkara

    ReplyDelete
  5. Senang sangat nak sebut tapi ada masa tak sebut jugak...

    Mesti ramai hadirin kan.. ustaz Azhar ada tarikan tersendiri terutamanya kepada golongan muda

    ReplyDelete
  6. Bestnya UAI...penceramah yang mesra anak muda..hebat

    ReplyDelete
  7. Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI















    Saya ibu hayati ingin berbagi cerita kepada anda semua bahwa saya yg dulunya cuma seorang TKW di HONGKONG jadi pembantu rumah tangga yg gajinya tidak mencukupi keluarga dikampun,jadi TKW itu sangat menderita dan disuatu hari saya duduk2 buka internet dan tidak disengaja saya melihat komentar orang tentan MBAH KABOIRENG dan katanya bisa membantu orang untuk memberikan nomor yg betul betul tembus dan kebetulan juga saya sering pasan nomor di HONGKONG,akhirnya saya coba untuk menhubungi MBAH KABOIRENG dan ALHAMDULILLAH beliau mau membantu saya untuk memberikan nomor,dan nomor yg diberikan MBAH KABOIRENG meman betul2 terbukti tembus dan saya sangat bersyukur berkat bantuan MBAH KABOIRENG kini saya bisa pulang ke INDONESIA untuk buka usaha sendiri,,munkin saya tidak bisa membalas budi baik MBAH KABOIRENG sekali lagi makasih yaa MBAH dan bagi teman2 yg menjadi TKW atau TKI seperti saya,bila butuh bantuan hubungi saja MBAH KABOIRENG DI 085-260-482-111 insya ALLAH beliau akan membantu anda.Ini benar benar kisah nyata dari saya seorang TKW.. KLIK GHOB 2D 3D 4D 6D DISINI

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...