Tuesday, August 16, 2011

Berjumpa Dengan datuk bandar Makkah-Umrah 2011-20

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Hari kedua berada di Kota Makkah menghubungi Tn Hj Mohd Arshad, atau panggilan manjanya datuk bandar Makkah (bergurau ajer Tn Hj, jangan marah), sahabat alam maya, yang tinggal di Makkah bersama keluarga.

Menguruskan hotel/katering di Makkah dan Madinah serta urusan jemaah Umrah dan Haji yang datang bersendirian atau berkumpulan, Badal Haji dan Umrah, Qurban, Dam, Aqiqah, pengiriman Air Zam-zam serta apa apa urusan di Madinah dan Makkah.

Untuk keterangan lanjut boleh hubungi atau layari blog beliau http://kehidupandimekah.blogspot.com/

Selepas Asar, sebagaimana yang dijanjikan kami berjumpa di Hotel Al Safwah, berhadapan dengan Restoran D' Saji (Felda). Ini pertama kali berjumpa bertentang mata setelah lama bermesra di alam maya
Tn Hj Arshad serta isteri beliau Pn Hjh Latifah sungguh mesra melayan kami. Alhamdulillah..... terima kasih banyak banyak.


Sebentar kemudian, beliau dikunjungi oleh sahabatnya, Khairudin daripada Melaka dan temannya dari Kuantan, Pahang

Selalu mengiringi tetamu Allah di Makkah dan Madinah, daripada pemimpin atasan, alim ulamak dan rakyat biasa daripada Malaysia

Pernah TV menyiarkan kisah hidup beliau menguruskan perniagaannya di Makkah

Telah beberapa kali menaiki Clock Tower bersama rakyat Malaysia yang ditugaskan memasang jam besar



sabda Rasulullah s.a.w
“Sebaik baik sahabat di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap temannya dan sebaik baik jiran di sisi Allah ialah orang yang terbaik terhadap jirannya.”
(Hadis riwayat al-Hakim)


sabda Rasulullah s.a.w
“Pada hari kiamat Allah akan berfirman: Di manakah orang-orang yang saling mencintai kerana keagunganKu? Hari ini Aku akan melindungi mereka, sebab hari ini tidak ada perlindungan selain daripada perlindunganKu.”
(HR Muslim)

Wassalam

25 comments:

  1. Assalamualaikum...Hai terima kasih le...selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum abg : uish... ngeri nye kat atas clock tower tuh...

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum

    atuk sihat? :)

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum atok
    selamat berpuasa

    ReplyDelete
  5. Waalaikumusalam Tn HA

    selalu ingat orang sekampung diperantauan dan turut iklan kan juga

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  6. Waalaikumusalam Afeezz

    nak tenguk gambar2 lagi
    layari blog Tn Hj Arshad

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  7. Waalaikumusalam Norh

    Alhamdulillah
    sihat....

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  8. Waalaikumusalam Sayang Ibu

    Insyaallah
    puasa kita diterima oleh Allah

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  9. seronok ada teman yg banyak pengalaman mcm nie kan bro .. paling suke bila dia pernah berjumpa bertentang mata dengan ulamak mentor saya bro ... tuan guru ! :))

    ReplyDelete
  10. Salam Ieda

    kalau di izinkan Allah, boleh ieda buat umrah dengan beliau nanti

    Insyaallah

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  11. salam atuk

    hari tu saya tak berkesempatan bertemu Tn Hj Arshad

    insyallah , ada rezeki ke sana pasti bertemu nanti

    atuk pun saya tak berkesempatan lagi bertemu hehehe

    ReplyDelete
  12. Assalamualaikum Rozali;
    Alhamdulillah, dari alam maya ke alam realiti. Semoga persahabatan dengan THA berkekalan...

    ReplyDelete
  13. Waalaikumusalam Pak Itam

    oooo
    saya ingat misti pak itam jumpa THA dan akan buat n3 nya

    Insyaallah
    kita jumpa di suatu hari nanti
    atau datang le kerumah saya bila2

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  14. Waalaikumusalam Ummiross

    sunguh indah pertemuan di Tanah Haram
    penuh dgn kenanggan

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  15. alhamdulillah semoga persahabatan ini berkekalan selamanya...

    ReplyDelete
  16. wow sahabat atuk ada dimana2 :D

    ReplyDelete
  17. Salam Amy

    Insyaallah
    moga berkekalan

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  18. Salam Saiazuan

    Alhamdulillah

    Saiazuan pun sahabat saya juga

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  19. assalamualaikum tuan..

    selamat berpuasa di hari ke 16 ini

    ReplyDelete
  20. seronoknya dpt jumpa sahabat alam maya ke alam realiti...bila pulak kita2 ni dpt jumpa ek...:)

    ReplyDelete
  21. Waalaikumusalam Sahrom

    selamat berbuka..

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  22. Salam Zue

    Alhamdulillah

    Insyaallah kita jumpa bila2 nanti

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum....selamat bepuasa semua sahabat....teimakasih Haji Rozali.

    ReplyDelete
  24. Assalamualaikum Roz,

    Kak Nab pun berpeluang jumpa datuk bandar makkah kat D'Saji...:))

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...