Friday, August 26, 2011

Asam Pedas - Setiawangsa

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم

السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Semalam, seorang teman menyahut hadish Nabi saw

Daripada Zaid bin Khalid al-Juhhani r.a,. daripada Nabi SAW sabdanya,
“Sesiapa yang memberi makan (berbuka) kepada orang yang berpuasa, ia akan mendapat pahala seperti orang yang berpuasa itu dan pahala orang yang berpuasa itu tidak berkurangan walau sedikitpun”.
(At-Tirmidzi)

Beliau iftar bersama kakitanganya disamping menjemput kami di sebuah restoran Asam Pedas, Setiawangsa, berhadapan Jalan Jelatik, dekat dengan stesyen LRT Setiawangsa.

Tanda syukur beliau atas rezeki yang telah dilipat gandakan oleh Allah serta tanda terima kasih kepada kakitangan yang telah bekerja keras untuk memajukan syarikat beliau.











Semoga perniagaan beliau bertambah maju dan sentiasa diatas jalan Allah dan sunah Nabi saw


Huraian
1. Umat Islam yang berpuasa Ramadhan digalakkan melakukan amal soleh sebanyak mungkin seperti bersedekah, menolong orang yang susah, memberi atau menjamu makanan bagi orang yang berpuasa dan sebagainya kerana sedekah yang paling afdhal ialah bersedekah di bulan yang mulia iaitu di bulan Ramadhan.
2. Islam merupakan agama yang sangat menitikberatkan keharmonian dan kesejahteraan masyarakat. Oleh itu segala perkara yang dapat melahirkan persefahaman, kasih sayang dan hormat menghormati di antara satu sama lain tidak pernah diabaikan.

Sumber : Jabatan Kemajuan Islam Malaysia



“Dari Abi Sahid dari Nabi Sallallahu Alaihi Wasallam Baginda bersabda : Peniaga yang dapat dipercayai dan beramanah, akan bersama para Nabi, orang-orang yang dapat dipercayai dan orang-orang yang mati syahid”
(Riwayat Al-Imam At-Tarmizi)



Wassalam

17 comments:

  1. Salam Aidilfitri 1432H..Maaf zahir batin..Maaf dipinta andai komen dan pandangan saya sebelum ini telah mengguris perasaan sdra .. Semoga ikatan ukhwah sesame blogger kan semakin erat lagi di Syawal 1432H ini..

    ReplyDelete
  2. Salam ramadhan akhir cik rozali..

    Wah n3 kedai ni memberikan motivasi kepada saya untuk semarakkan kedai sendiri insyallah..

    terima kasih ..

    ReplyDelete
  3. salam tuan hj,

    Alhamdulillah...murah rezeki hendaknya..Amin
    kecur juga bila tenguk menu berbuka nie...erm..tapi takpe lepas raya jer laa...:)

    selamat menyambut 27 ramadan
    mencari lailatuqadar..muga dipertemukan..insyaALLAH

    ReplyDelete
  4. assalamualaikum abg : wah.. macam best jer makan kat restoren tuh

    ReplyDelete
  5. Budak-budak main mercun,
    Jangan sampai terbakar tangan,
    Di Aidilfitri kita berhimpun,
    Hulurkan tangan meminta ampun.

    Sudah tiba Hari Raya,
    Setelah kita sebulan berpuasa,
    Hari Raya di sambut gembira,
    Jangan pula ada yang berduka
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    ----==--Salam Aidilfitri---==----
    --=== Maaf Zahir & Batin ===--
    ★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★°°•.★
    semoga kesalahan dimaafkan, silaturrahim kekal erat
    buat pembaca blog kami
    firestartingautomobil.blogspot.com
    bukandoktorveterinar.blogspot.com
    Jom Terjah entry terbaru ??
    masalah ignition motorsikal tak hidup

    ReplyDelete
  6. salam atuk

    kalau kat rumah , kita hidang mcm tu dgn kuali-kuali, entah apa kata mak pak kita kan hehehe

    ReplyDelete
  7. Salam aidil fitri tuan haji...


    تقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum Tn Hj,

    Terlebih dahulu SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI DIUCAPKAN KEPADA TN. HJ SERTA KELUARGA.....

    Bulan Puasa nie apa-apa jenis makanan yang ditunjukkan semuanya membuka selera......jangan sampai nafsu makan tidak dapat dikawal.....takut membazir...

    ReplyDelete
  9. Waalaikumusalam Shahrom

    komen dan kehadiran saudara ke PHD cukup menyenangkan saya

    Insyaallah, moga ukhwah berpanjangan

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  10. Waalaikumusalam Shami

    Alhamdulillah
    moga perniagaan Pak Ngah dan Shami bertambah maju

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  11. Waalaikumusalam Ain

    Insyaallah..
    berbuka puasa enam nanti...he he

    Alhamdulillah
    Allah perkukuhkan Iman kita

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  12. Waalaikumusalam Afeezz

    sesekali tukar selera boleh lerrrr

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  13. Waalaikumusalam Afzainizam

    kita bermaafan dibulan mulia ini
    moga ukhwah berpanjanga

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  14. Waalaikumusalam Pak Itam

    pinggan yg jernih nampak lantai pun mereka tegur kita...he he

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  15. Waalaikumusalam ckLah

    Insyaallah
    Allah menerima amalan kita

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  16. Waalaikumusalam Tn Hj Pesona

    selera semasa perut kosongkannnn
    Insyaallah
    Iman yg kukuh dapat mengawal keadaan

    terima kasih
    Wassalam

    ReplyDelete
  17. Salam aidilfitri atuk phd..
    hehehe ikhlas dripada Suya :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...