Thursday, January 26, 2012

Ikan Bakar


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Petang semalam punya cerita

Semasa kat pejabat, anak menelefon
mereka nak makan ikan bakar, lauk malam nanti


Anak anak sesekali balik ni, kena ikutkan jugala selera mereka

sampai ajer ke rumah, daripada pejabat
terus hidupkan api
ikan daripada tadi dah suruh mereka keluarkan dari peti sejuk



Bagus makan benda benda berbakar ni

tak banyak kalestrol....



Firman Allah SWT


"Hai orang-orang yang beriman, makanlah di antara rezeki yang baik-baik yang kami berikan kepadamu dan bersyukurlah kepada Allah, jika benar-benar kepada-Nya kamu menyembah"


(Surah al-Baqarah, 2:172).




WASSALAM

28 comments:

  1. Assalamu'alaikum wbt THR

    Saya kira ada tujuh ekor ikan sedang dibakar. Tetapi yang dihidangkan cuma lima ekor sahaja. Dua ekor lagi dalam bakul sia tu ke? He he, saya tukang kira saja.

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum atuk : sedap tuh... nyam3

    ReplyDelete
  3. Salam cik rozali

    Bila anak ramai sesekali balik cuti memacam hajat diaorangkan itu yang buat seronok tu...heheh

    ReplyDelete
  4. salam
    saya suka ikan bakar cicah air asam..

    ReplyDelete
  5. Waalaikumusalam THMSH

    memang cekap tn hj...

    2 ekor dah masuk ke pinggan anak
    baru teringat nak ambil gambar..he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  6. Waalaikumusalam Afeezz

    kena pulak kuah lemak...nyammmmmmm

    terima kasih

    ReplyDelete
  7. Waalaikumusalam Kamsiah

    ini cicahnya kicap taruh asam limau....

    terima kasih

    ReplyDelete
  8. Waalaikumusalam Shami

    sakit pinggang ibunya...he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  9. Assalamualaikum...

    Wah! sedapnya ikan bakar
    makan panas2...

    Sekarang musim ikan 'temenung' gemok2 kat Kedah...

    ReplyDelete
  10. Assalamualaikum Atuk..
    Singgah sebab ada terbau aroma ikan bakar.

    ReplyDelete
  11. assalamualaikum Atuk.
    Kalau kat Sarawak, ikan bakar nie kena ada sagu (tak pasti kalau atuk pernah rasa atau tengok sagu oprang sarawak), baru menyelerakan.

    TQ

    ReplyDelete
  12. salam atuk

    laaaa nape tak ajak saya sekali bako sesama hehehe

    kita bako, kita bako hehehe

    ReplyDelete
  13. salam atuk...

    tengahri tadi saya makan ikan bakar juga...tapi beli kat kedai jer...hee

    ReplyDelete
  14. dah lama rasanya zuan tak makan ikan bakar :D

    ReplyDelete
  15. Salam ckLah

    jauhnya bau...sampai ke TI ..he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  16. Waalaikumusalam Cikgu Nae

    kat KL ni masih kecil2 ajer

    terima kasih

    ReplyDelete
  17. Waalaikumusalam DO

    patut hilang 2 ekor....he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  18. Waalaikumusalam Cikgu Lai

    belum pernah lagi...

    cikgu bertugas di Kuching ke
    nanti saya dtg ke sana boleh la rasa masakan sagu tu...

    terima kasih

    ReplyDelete
  19. Waalaikumusalam Pak Itam

    kita bakor lain kali...

    terima kasih

    ReplyDelete
  20. Waalaikumusalam Sham

    kalau kat kedai, saya selalu pilih ikan bakar juga..

    terima kasih

    ReplyDelete
  21. Salam Saiazuan

    tengah hari nanti boleh pilih ikan bakar.....

    terima kasih

    ReplyDelete
  22. Waalaikumusalam Imanshah

    pilihan ramai....

    terima kasih

    ReplyDelete
  23. dah lama x makan ikan panggang..

    ReplyDelete
  24. sambal kicap tu nampak mengaum tu...
    heheh

    ReplyDelete
  25. Salam Lady

    hari miggu ni boleh buat....

    terima kasih

    ReplyDelete
  26. Salam Diana

    anak2 suka cicah sambal kicap

    terima kasih

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...