Tuesday, January 24, 2012

Jombali


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Bila cuti cuti begini dan berkumpul ramai, anak anak mula buat rancangan mereka.
anak: apa kata malam ini kita pergi Jombali
ibu : lebih baik pergi Jakarta, boleh jumpa Kak Ngah
ayah: ewah2, macamlah airasia tu ayah yg jadi bosnya
anak: he he...kita bagi ibu cuti memamasak malam ini
Jombali tu restoran, kita makan2

Jombali Restaurant, Jalan Genting Kelang

Suasana dalam restoran





ABC RM6.90

Rojak buah RM6.90

Tea tarik RM 2.90, air -+RM5.90

Nasi Goring Ayam RM9.90

Kuey Tiow Goring Basah RM8.90

Kantonis Fried Sang Mee RM10.90 pilihan saya

Dalam restoran, selesa dan kemas, pesanan cepat sampai
cuma pakir agak susah sedikit
Alhamdulillah, malam tu dapat pakir depan restoran

Maklumat lanjut boleh kesini


Menghormati Orang Lain

Sabda Rasulullah SAW.:

"Jikalau seseorang daripada kamu makan bersama-sama dengan orang ramai dan sudah berasa kenyang, maka janganlah kamu mengangkat tangan (berhenti dahulu), sehingga orang ramai sama berhenti (iaitu berhenti makan bersama-sama), ini kerana jika kamu berhenti dahulu sebelum orang lain, hal itu dapat memalukan kawanmu".

(Diriwayatkan oleh al-Baihaqi)


WASSALAM

30 comments:

  1. Bali juga tu!



    Hmmmm, menyelerakan.


    ***Kalau Atuk boss AirAsia, ckLah nak jadi ahli eksekutif! :D

    ReplyDelete
  2. seronoknya tuukk
    sesekali layan menu luar dgn family memang best kann ;)

    saya terliuq ngan ABC tuu huhuhu

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum Atuk..
    Bismillah.. Sedap mata memandang, apetah lagi lidah yang merasa... Best!

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikum Atuk

    Tahniah anak2 Atuk ....rezeki.

    Memang sodap Ayah Zin tengoklah harganya.ABC tu nampak mengancam

    ReplyDelete
  5. Assalamualaikum Tuan Haji,
    besar ke portion dia dan kenyang tak? Saya kalau order nak sedap dan kenyang kalau kena dgn harga, kalau tak saya merungut.

    ReplyDelete
  6. Assalamualaikum atuk

    ABC tu sangat menarik..sedap tak?

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum atuk : ermmm ... lapar la pulok...

    ReplyDelete
  8. Sedap semuanya makanan kat situ yee...cendol ada jual tak kt situ... Sbb saya suka makan cendol...

    ReplyDelete
  9. Salam ckLah

    he he...
    kita buat Air TI

    terima kasih

    ReplyDelete
  10. Salam Ieda

    pada selera kami....memang sedap

    terima kasih

    ReplyDelete
  11. Waalaikumusalam DO

    lidah kata sedap
    poket kata parah...he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  12. Salam THAZ

    boleh cuba nanti

    terima kasih

    ReplyDelete
  13. Waalaikumusalam Mak Wan

    sedap rasa, sedap harganya....

    terima kasih

    ReplyDelete
  14. Waalaikumusalam Hjh Yong

    pada saya berbaloi dgn harganya
    sedap dan banyak
    anak perempuan saya makan nasi goring tu tak habis, sebab banyak

    terima kasih

    ReplyDelete
  15. Waalaikumusalam Norh

    sedappppp
    cukup rasa semuanya

    terima kasih

    ReplyDelete
  16. Waalaikumusalam Afeezz

    boleh cuba nanti..
    bawa awekk...he he

    terima kasih

    ReplyDelete
  17. Salam Ain

    ada...harganya RM6.90, kalau tak silap

    terima kasih

    ReplyDelete
  18. Nampak Kantonis Fried Sang Mee sangat menyelerakan begitu gak dengan ABC....

    EEEMMM boleh menyinggah ni nanti kat sana...

    wahhhh satu family nampaknya makan-makan luar yerrr

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    demam hyperthermia hypothermia

    ReplyDelete
  19. Assalammualaikum

    wah dah gi bawa anak-anak ke JomBali ek..macam sedap ajer.

    seronok anak balik bercuti tapi riuh rendah dibuatnya..masak apa saja pun licinnnnnnnnnn

    ReplyDelete
  20. Salam Afzainizam

    kena singgah..jangan tak singgah
    makananya sedap2 belaka

    terima kasih

    ReplyDelete
  21. Waalaikumusalam Kak Ina

    tenguk dlm review akak le..
    itu yg pergi tu..

    apa yg dimasak tengah hari tak boleh bawa ke malam...he he...licinnnnn

    terima kasih

    ReplyDelete
  22. Gambar2 tuh buat saya terkecur..huhuhuhu

    ReplyDelete
  23. terliur tengok abc dia...
    heheh

    ReplyDelete
  24. Salam Marina

    boleh pergi rasa nanti
    nasi goring ayam dia banyak, ayamnya 2 ketul...boleh kongsi 2 orang..he he

    terima kasih sudi ziarah PHD

    ReplyDelete
  25. Salam diana

    pada saya memang sedap abc dia

    ReplyDelete
  26. menarik juga menu2nya.. saya tak pernah makan di situ..

    ReplyDelete
  27. Salam Hanis

    kedai ni baru buka....tak banyak cawangannya lagi

    terima kasih

    ReplyDelete
  28. assalamualaikum atuk...selamat menjamu selera sekeluarga yg paling menariknya ABC tu sedapnya kalau dpt mkn dlm cuaca yg panas2 nikan...:)

    ReplyDelete
  29. atok.. tlg belikan lady maggie goreng kurang pedas satu... :P

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...