Thursday, February 16, 2012

Hayaki Kopitiam


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Pagi semalam seperti biasa turun ke kafeteria, untuk sarapan pagi. Kebetulan pula kena Q panjang, kawan kata kali ini kita makan kat luar le, tukar selera.

Kami menuju ke Danau Kota, seorang kawan ini biasa dengan kawasan ni, kerana dekat dengan kelas studynya.


Hayaki Kopitiam
Festival City, Danau kota, Setapak, Kuala Lumpur

Kebanyakan menunya masakan Pantai Timur







Terdapat beberapa cawangan
cawangan utamanya di Kelantan





Kedainya selesa dan bersih


Kami order pakej nasi kukus + teo o ais = RM6.90




Harga yang berpatutan, sedap dan mengenyangkan


RASULULLAH SAW bersabda bermaksud:

"Bukankah aku memberitahu kamu mengenai ahli-ahli neraka? Mereka itu ialah orang yang keras kepala, sombong, suka mengumpul harta tetapi tidak suka membelanjakannya untuk kebaikan."

(Hadis riwayat al-Bukhari dan Muslim)



WASSALAM

22 comments:

  1. slm...
    slalu makan kat sini tok..sbbnya kelas SPACE shima kat tkt atas bgn kat situ jugak..slalu makan nasi lemak kukus kat sini..best..ayamnya panas2 lagi...

    ReplyDelete
  2. salam atok, bunyinya macam restoren jepun sekali menu opss pantai timur rupanya
    sya suka makanan pantai timur bermacam jenis dan sedap pulak tu.

    ReplyDelete
  3. Waalaikumusalam Shima

    ooooooo....
    selalu pergi tapi tak ajak atuk..

    terima kasih

    ReplyDelete
  4. Waalaikumusalam Kasihibu

    pada mula2 pun saya sangka makanan Jepun...

    terima kasih

    ReplyDelete
  5. Salam PM

    sedap juga...harga pun berpatutan

    terima kasih

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum atuk...aduh sedapnya terasa lapar plak perut ni...:)

    ReplyDelete
  7. Assalamualaikum Atuk..

    Ingatkan restoran Jepun Atuk..
    Hehe menu Pantai Timur, kena dengan selera ummi tu. Nanti kalau ke KL nak singgahlah, insyaAllah.

    ReplyDelete
  8. wah..
    semuanya nampak sedap la..
    :)

    ReplyDelete
  9. wah..
    semuanya nampak sedap la..
    :)

    wawawa...
    atuk..
    tolong buang captcha
    kat komen ni boleh tak???makin susah la nak tinggal komen bila ada benda ni..tambah2 sekarang warna nya dah tak jelas macam dulu..

    ReplyDelete
  10. Sedap tak En.Atuk? Sy nak g sane mcm bercinta lak. Jauh tu!

    ReplyDelete
  11. dah lama x makan di kopitiam
    huhuhu kalau saya gi suami x suke .. dia lebih selesa di rumah katanya .. payah sikit hubby saya nie .. tapi kalau adik beradik ajak , lajuuu je erghhhhhhhhhhhhhh

    ReplyDelete
  12. assalamualaikum atuk : nampak gayanya macam akan kenyang smpi ke petang

    ReplyDelete
  13. السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

    HAYAKI 24JAM

    Saya jarang masuk kedai-kedai macam ni. Tapi kalau ada orang nak belanja, ok jugak - boleh cuba. He he

    ReplyDelete
  14. mesti sedapkan kalau selalu datang kat situ...

    nnt kalau pegi sana harus saya nak gi cube jugak....

    ReplyDelete
  15. Salam cik rozali

    Amboiaiii..dari jalan semarak ke danau kota..pi cari hayaki...heheh kreatif cara hidangannya...heheh
    kalu mak saya tgok nasik lapik ngan nyiru kecik tuh...terperanjat dia heheh

    ReplyDelete
  16. sangat menarik menu2 dia atuk.. zuan dah lapar balik bila tengok :D

    ReplyDelete
  17. wahhhh masa pantai timur mmg best tu.... dah lama tak merasa masakan timur ni

    Story terbaru blog kami...
    masalah kereta lembab tak ada pickup

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...