Tuesday, February 28, 2012

Hantar Kak Ngah ke LCCT


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Atuk nak pergi Umrah lagi...
Memang la niat tu nak pergi tiap-tiap tahun
tapi ada komitmen lain

Semasa Kak Ngah balik ke Malaysia tempoh hari cuma bawa beg warna merah ajer

Tapi bila balik semula ke Jakarta, siap beli bagasi sekali
untuk membawa bekalan seperti mee segera, biskut, gula-gula, coklat, burger, mee laksa dan macam-macam lagi

Kami tumpangkan kawannya yang duduk di Ampang
begnya lagi besar dan berat

Singgah sebentar di Masjid KLIA

Bye bye Kak Ngah
moga dipermudahkan segala urusan disamping keputusan yang cemerlang
dan Insyaallah akan berbakti di atas jalan Allah



Sabda Nabi saw.

"Barang siapa berjalan untuk menuntut ilmu maka Allah akan memudahkan baginya jalan ke syurga".

(HR. Muslim).



Sabda Nabi saw,

"Tuntutlah ilmu, sesungguhnya menuntut ilmu adalah pendekatan diri kepada Allah Azza wajalla, dan mengajarkannya kepada orang yang tidak mengetahuinya adalah sedekah. Sesungguhnya ilmu pengetahuan menempatkan orangnya, dalam kedudukan terhormat dan mulia (tinggi). Ilmu pengetahuan adalah keindahan bagi ahlinya di dunia dan di akhirat".

(HR. Ar-rabii')


WASSALAM

25 comments:

  1. assalamualaikum atuk : hehehe... biasa la mak bapak takut anak tak makan, semuanya nak dibekalkan. sama lah mcm sy belajar dulu.

    ReplyDelete
  2. salam atuk...
    pasti sedih berpisah dgn keluarga kan?

    ReplyDelete
  3. Waalaikumusalam Afeezz

    itu tanda ibu bapa sayang kat Afeezz

    terima kasih

    ReplyDelete
  4. Waalaikumusalam Kasihibu

    dah biasa...sebab dekat 6 tahun kat sana

    terima kasih

    ReplyDelete
  5. Salam Amy

    amin amin

    terima kasih

    ReplyDelete
  6. Moga ibu ayah dan anak selamat dunai akhirat.
    Cantik rumah atuk!

    ReplyDelete
  7. En.Atuk,

    Baru tau Kak Ngah belaja kat Jakarta. Amik jurusan ape eh?

    ReplyDelete
  8. Salam Mama Ju

    amin amin

    gambar edit tu..
    jemput dtg ke rumah

    terima kasih

    ReplyDelete
  9. Salam Fara

    jurusan medic

    terima kasih

    ReplyDelete
  10. salam tokk
    kak ngah dah nak balikk
    semoga dia selamat sampai ke sana ..

    ReplyDelete
  11. Assalamualaikum Atuk

    Tahniah Kak Ngah bakal doktor.Tahniah juga kat ayah kak ngah punya isteri yang pandai hias rumah.

    ReplyDelete
  12. jauh perjalanan luas pemandangan =)

    ReplyDelete
  13. Waalaikumusalam Ieda

    Alhamdulillah
    selamat sampai dah

    terima kasih

    ReplyDelete
  14. Waalaikumusalam Mak Wan

    Alhamdulillah
    Alhamdulillah
    Mak Wan persilakan datang kerumah

    terima kasih

    ReplyDelete
  15. Salam Mona

    Insyaallah
    pengalaman yg membawa lebih dekat denganNya

    terima kasih

    ReplyDelete
  16. salam THR,

    Selamat meneruskan perjuangan kak ngah> Muga berjaya macm ayahda jugak.

    Bugger pun bawa? wah hebat2 belaka stok ni...bleh laa riang ria makan2 ala malaysia di jakarta..

    Atuk g umrah?? bestnya...muga ALLAh perkenankan dan permudahkan

    ReplyDelete
  17. moga kakngah mengharungi kehidupan seorang pelajar dengan jayanya.. amin :D

    zuan pn tringin nak ke umrah, tp biarlah ibu bapa pergi dlu :)

    ReplyDelete
  18. Waalaikumusalam Ain

    amin amin

    kalau pergi Masjid Al Ridzuan/ Surau Al Mustaqim tu dah dekat dgn rumah saya, boleh2 le lencung ke rumah saya nanti

    terima kasih

    ReplyDelete
  19. Waalaikumusalam Saiazuan

    amin amin

    lain macam maksud nya tu...he he
    jemput la....

    terima kasih

    ReplyDelete
  20. assalamualaikum atuk...semoga kak ngah berjaya yer...:)

    ReplyDelete
  21. moga kejayaan mengiringi kakngah

    ReplyDelete
  22. pernah sekali berhenti sembahyang kat masjid KLIA tu..cantek masjidnyer...

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum Atuk...

    N3 ni pun DO terlepas.. Adeh!

    Dah balik kak ngah ye...selamat.

    Bila Atuk nak gi umrah?

    ReplyDelete
  24. YELAHHHH BANYAK DIBEKALKAN UNTUK ANAKKKK... KASIH IBU BAPA BEGITU LAHHH

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy balut cover door panel kereta

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...