Monday, July 2, 2012

Pantai Bagan Lalang, Sepang


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Setelah diadakan beberapa perbincangan, kata sepakat diputuskan. Maka pada 30 Jun 2012, pagi sabtu kami 8 keluarga, rakan sepejabat, berkumpul di tepi Pantai Bagan Lalang, Sepang. 

Alhamdulillah, cuaca amat baik

 Dua keluarga dah datang pada petang Jumaat dan mereka bermalam di tepi pantai

Menjalankan tugas masing masing

 Acara yang tak boleh ditinggalkan, bakar bakar 

 Adakan game untuk anak-anak kecil

Banyak jabatan dan egensi yang mengadakan aktiviti di sini

 Unit berkuda, PDRM
Bermesra dengan pengunjung pantai
 Bersebelahan dengan The Palm at Sepang Gold Coast


 Tandasnya yang bersih
Pada hari cuti, terdapat Pasukan RELA mengawal kawasan

 Disediakan tempat Solat dan gerai makanan

Keperluan untuk mandi dan peralatan permainan tepi pantai

Kesimpulannya, sesuai untuk kawasan berkelah. Pantainya landai. Pihak Perbandaran menjaga dengan rapi, menjadikan kawasan ini bersih dan teratur.




Rasulullah SAW bersabda
“Ajarilah anak-anak kamu berkuda, berenang dan memanah”

(Riwayat Bukhari dan Muslim)


Rasulullah SAW bersabda

“Tiap-tiap sesuatu yang bukan zikrullah berarti permainan dan kelalaian, kecuali empat perkara: Seorang laki-laki berjalan antara dua sasaran (untuk memanah); Seorang yang mendidik kudanya; Bermain-mainnya seseorang dengan isterinya; Belajar berenang.”

(Riwayat Thabarani)




WASSALAM

25 comments:

  1. as salam,

    30 Julai? hebatnya mendahului masa. huhuhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam THAZ

      terima kasih AZ
      dah betulkan...

      Delete
  2. Salam atok, sya tak pernah berkelah di bagan lalang
    nampak menarik juga dan meriah perkelahan tu
    mungkin sya kena teroka juga pantai tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kasihibu

      kena datang pagi2...cop tempat

      Delete
  3. seronok program macam nie
    nak2 ada acara pantai yg disediakan ;)
    ada BBQ layie ;))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ieda

      BBQ pengalak acara...:)

      Delete
  4. Mcm syok je program ni....sonok tgk ade acara bbq tu. Heee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Fara

      boleh bua perjumpaan blogers disana...

      Delete
  5. Assalamualaikum Atuk.

    Waa meriah nampak, mesti best!. Ummi pernah makan seafood kat Bagan Lalang ni, ok jugaklah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ummiross

      dah kenyang dengan BBQ...lain kali makan seafood

      Delete
  6. Salam Atuk..

    malam malam, gi tak makan seafood kat Bagan Lalang tu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Daddy Ziyyad

      kami singgah di Nilai 3 ajer..

      Delete
  7. Assalamualaikum Atuk, lain kali kalau ada xtvt pantai ..ajak sy sekeluarga join..boleh ke?

    #berjalan(bersiar) bersama isteri/keluarga suatu perkara yg baik yg perlu ada dalam sebuah keluaraga bahagia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam PCL

      Dah dekat dengan Banting tu....

      Delete
  8. Assalammualaikum Rozali..dah pernah pergi..tapi air kat situ kotorlah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kak Ina

      Air dia cuma keruh sedikit
      Obor2 tiada di sana

      Delete
  9. Salam atuk..

    seronoknya dpt beriadah..sy tak pernah sampai ke pantai ni..nk kena pegi ni..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam KH

      Seronok juga...sebab tak padat dengan pengunjung macam kat PD

      Delete
  10. Salam atuk

    Minggu depan saya nak ke sana.. ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Norh

      Kakau tahu...minggu depaaan saya datang...he he

      Delete
  11. seronoknya berkelah di tepi pantai, dah lama x ke bagan lalang wp dikira dekat dah, klang,,..
    30.6.12 sekolah mama buat famili day kat desa waterpark,... kalau tepi pantai kan lagi best sebab jauh lebih murah banding p taman tema air ni, tiket masuk sekuarga je dah beratus2 ringgit...

    ReplyDelete
  12. seronoknya...
    dah lama x ke bagan lalang wp dah dekat.. di klang..

    famili day sekolah mama di desa waterpark.. hari dan tarikh yg sama,.. seronok tp mahal nak masuk pun dha beratu2 ringgit tiketnya,..

    kalau p pantai lagi best kan, tahun depan boleh cadangkan nieh..

    ReplyDelete
  13. Sronoknya.......................InsyaAllah jika diIzinkan ALLAH...su akan kesana jua.....tak sabar rasanya

    ReplyDelete
  14. baru betul dijaga sebegini rapi. kita pon sama2lah menjaganya kan? aperpon ayam tuh nmpk sodap..hihihihi

    ReplyDelete
  15. dah lama tak menyinggah kat sini... bakar-bakar pastu makan mesti seronok

    ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
    Story terbaru blog kami...
    diy repair bumper kemek kedalam

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...