Thursday, July 26, 2012

Bergayut Membawa Rebah


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة


Kepentingan alam sekitar disebutkan secara tersurat dan tersirat dalam banyak ayat Al-Quran dan Hadis. 



Firman Allah SWT.

Telah kelihatan kerosakan di darat dan di laut disebabkan perbuatan tangan manusia, kerana Allah hendak merasakan mereka sebahagian daripada balasan perbuatan buruk yang mereka telah lakukan supaya mereka kembali insaf.

(Al-Rum: 41)



Firman Allah SWT

(iaitu) Orang yang mengingati Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadaan berbaring dan mereka memikirkan mengenai penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia. Maha Suci Engkau, peliharalah kami daripada seksa neraka.

(Ali-Imran: 191)




WASSALAM

12 comments:

  1. atuk...terbalik ketika ada yg sedang bergayut ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Kamsiah

      Kalau tengah bergayut....taubat tak bergayut lagi...

      Delete
  2. Replies
    1. Salam Fara

      Tengah lapar. ...ganas sikit....

      Delete
  3. Astaghfirullah,,mcm boleh sampai terbalik..vandelisme ke kena langar orang tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam SS

      Tengah marah agak nya...he he

      Delete
  4. Replies
    1. Salam Afeezz

      Marah kat mak we dia kut...ha ha

      Delete
  5. Assalamulaikum atuk..
    ni macam vandalisme saja..:)

    Selamat berpuasa..:)

    ReplyDelete
  6. assalamualaikum atuk...nape la jadi mcm ni...:)

    ReplyDelete
  7. Assalammualaikum atuk.

    wahh ini dahsyat punya bergayut..mujur takde yg cedera.

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum ATUK..
    Tu lah org dah pesan jgn bergayt lama2 kan dah tumbang...

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...