Tuesday, July 17, 2012

Restaurant Wadi Hadramawt - Jalan Ampang


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Sebelum sampai bulan Ramadhan, kita pekena Nasi Arab


Pilihan kali ini Restaurant Wadi Hadramawt, Jalan Ampang
Berhampiran Hotel Sucasa dan Petronas Gas Station, depan Lanson Place
Dihadapannya terdapat showroom kereta mewah


Pakir disni tiada masaalah, cukup dan ada pengawalnya

Pengusahanya daripada Yemen

Suasana di sini memang khas dibuat mengikut cara Yemen jadi nampak berlainan dan terserlah budaya yang ditonjolkan. Nyaman dan selesa.

Grilled chicken dan mandy rice



Hadis Nabi SAW.


“Barang siapa yang mempunyai harta yang banyak,akan lama hisabnya pada hari akhirat”


(Imam Ahmad Bin Hambal)


WASSALAM

24 comments:

  1. As Salam Atuk..

    Belum pernah pegi lagi ke sini..kena pegi ni..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam KH

      pergi..jangan tak pergi...
      tempat dia selesa

      Delete
  2. Assalamualaikum Atuk

    Mahal betul..................satu orang boleh sampai rm73..maut nak belanja family macam ni.kering poket jadinya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mak Wan

      he he...untuk 2 orang tu....

      Delete
  3. Assalam..
    nampak mcm sedap & menarik jer..
    Insyaallah nak cuba lar nnt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam CIA

      boleh tahan sedapnya...

      Delete
  4. tak pernah pergi...untuk sorang tu? mahalnya ! mahal boleh habis tak ape la...kalau saya tak habis ! rugi je

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam ckLah

      makan 2 orang tu....
      tapi kalau makan sikit...3 orang pun boleh

      Delete
  5. Salamsejahtera

    Cantik tempat tu tapi hadis tu takutkan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mama Ju

      antara tempat yg palin menarik setakat yg saya pernah datang makan

      Delete
  6. As salam Atuk,

    Selamat menyambut Ramadhan Al Mubarak! Nasi arab, damsyik & sbgnya semakin banyak di Malaya skrg ye... Semcm sudah menjadi satu fenomena baru pulak... Sblm ke Peru dulu selalu juga jd pelanggan tetap di Nasi Arab yg terletak dekat rumah...hubby suka sgt... Sbnrnye biasa2 je cuma persekitran atau environment yg baru tu yg membangkitkan selera makan...betul tak atuk? :))

    Hadis begini jarang diutarakan skrg sb rmai sgt yg mengejar kekayaan dunia & mengabaikan yg pasti dunia Akhirat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam MY

      memang dah jadi fenomena baru...
      tempat ni memang menyeronokan....

      Delete
  7. assalamualaikum atuk...mcm sedap jer mama pun x pernah pi makan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mama

      boleh pergi tu mama..bawa hubby, anak menantu dan cucu....:)

      Delete
  8. Assalamualaikum ATUK..
    Boleh tahan harganya tu TUK...nampak sedap sekali..tak per lah kan TUK..berbelanja utk diri sendiri juga kan...sesekali nak juga disayangi tekak kita ni....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Eye

      sesekali ....kalau selalu kering poket...he he

      Delete
  9. assalamualaikum atuk : harga bole tahan mahal gak tuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Afeezz

      mahal juga..pertama kali cuba tu..
      Restoren Saba murah sikit

      Delete
  10. wow .. ermmm ok je rege dia .. skrg mana ada rest yg murah2 kan atuk huhuh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ieda

      betul tu...tapi sekali sekala ajer

      Delete
  11. salam THR,

    amboi tak pelawa noooo....
    Saya dok lalu dan tenguk dari jauh jer....muga2 ade ruang waktu singgah sana..
    Tapi kan tuan hj, ada lagi satu cawangan nak buka ..kali ni tepi jalan jer..area sebelah bangunanrisda(ampang)..entah2 depa ajak THR pi rasmi...hihi

    psst...hbis ke makan tuh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ain

      kalau dah banyak kali lalu lalang tu...sekali2 kena singah ler....he he

      nanti saya ambil gambar dan buat n3 ...

      selesai/licin untuk 2 orang (lapor)...he he

      Delete
  12. cantiknye kedai die... trgn nak tgk.. tp xnak makan sebab x suke..

    ReplyDelete
    Replies
    1. salam Lady

      temankan hubby makan....

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...