Wednesday, September 19, 2012

Mesyuarat Agung Ke 2 STP, Meraikan Bakal Haji dan Jalinan Mesra Aidilfitri



بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Pada hari Ahad, 16 September yang lepas
STP mengadakan tiga majlis sekali
Yang pertama, Mesyuarat Agung Ke 2
Yang kedua, Meraikan bakal-bakal haji
dan yang ketiga Majlis Jalinan Mesra Aidilfitri


Pendaftaran bermula pukul 10.30 pagi

AJK masakan

 AJK hidangan dan penyambut tetamu

10.45 pagi, mesyuarat bermula


 Mesyuarat tamat 12.30 tgh

 Disambung dengan tazkirah hingga solat Zohor
Selepas Zohor, meraikan bakal-bakal haji dengan memberi sedikit sumbangan

Kemudian Majlis Jalinan Mesra Aidilfitri
disamping mengukuhkan ukhwah sesama anak kariah STP, sambil juga menjamu selera






Yang mengembirakan kanak-kanak, duit raya


Kelebihan bersedekah dan silaturrahim

Nabi Muhammad s.a.w  pernah bersabda: 

"Sesungguhnya dari sedekah dan silaturrahim itu Allah s.w.t. akan menambah dengan keduanya itu lanjut umur dan menolak dengan keduanya kematian yang tidak baik dan dihindarkan dengan keduanya semua yang tidak sesuai dan dikhuatirkan"

(Riwayat Abu Ya'la dari Anas r.a.)


WASSALAM

14 comments:

  1. Dah lama tak singgah sini, kadang2 je sempat BW.

    Bila ada majlis2 macam ni ini adalah masa terbaik kita untuk bertegur sapa, mengenal jiran tetangga dan mempereratkan silaturrahim yang sedia ada.

    jun suka majlis2 macam ni.

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum Atuk..

    Alhamdulillah, majlis yang penuh keberkatan. Kepada bakal haji semua, semoga mendapat haji yang mabrur.

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum atuk....alhamdullilah menjalin ukhwah yang bepanjangan...:)

    ReplyDelete
  4. alhamdulillah tuk
    semoga ukwah berpanjangan kann ;)
    dan semoga mereka selamat pergi dan balik ..

    ReplyDelete
  5. asslm atuk..

    alhamdulillah....

    majlis yg penuh keberkatan..insyaAllah..

    wslm..

    ReplyDelete
  6. Salam Atuk..

    Memang betul..eratkan silaturrahim dimana ada kesempatan...

    cantik interior masjid tu

    ReplyDelete
  7. Salam sejahtera Atuk,

    Teruskan usaha. Bagus Atuk ni aktif di mana2 tpt.hehe tak semua org macam tu tau.

    ReplyDelete
  8. sALAM TUAN HAJI..
    ALHAMDULILLAH ERAT SILATURRAHIM..

    ReplyDelete
  9. Salam Atuk. Seronok beramai2 meraikannya. Plg seronok adalah kanak sb dpt duit raya

    ReplyDelete
  10. majlis ni buat kat mane atok? lama x pi rumah terbuka.. tahun ni, x smpat nak g mane2 rumah terbuka..

    ReplyDelete
  11. suatu majlis yang baik dengan niat yang baik :)

    ReplyDelete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...