Monday, May 28, 2012

Menghadiri Walimatul Urus di Finas


بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِيم
السّلا م عليکم ورحمةالله وبرکة

Petang semalam menghadiri Majlis Walimatul Urus anak kepada Jemaah STP


Pertama kali menjejakkan kaki ke Kompleks Studio Merdeka / Finas
Di tepi MRR2, bersebelahan Zoo Negara


 Semoga kedua pengantin disatukan hati serta bahagia hingga ke Syurga



Sebelum itu, sebelah paginya menghadiri Program Gotong Royong Hapuskan Pembiakan Aedes, di Taman Desa Aras

 Anjuran Pusat Khidmat Masyarakat Adun Hulu Kelang bersama MPAJ dan Persatuan Penduduk


Firman Allah swt.

" Dan hendaklah kamu beribadat kepada Allah dan janganlah kamu sekutukan Dia dengan sesuatu apa jua, dan hendaklah kamu berbuat baik kepada kedua ibu bapa dan kaum kerabat, dan anak-anak yatim dan orang-orang miskin, dan jiran tetangga yang dekat dan jiran tetangga yang jauh, dan rakan sejawat dan orang musafir  yang terlantar dan juga hamba yang kamu miliki. Sesungguhnya Allah tidak suka kepada orang-orang yang sombong takbur dan membangga-bangga diri."

An Nisa' - ayat 36


WASSALAM

18 comments:

  1. Assalamualaikum Atuk..

    Wah,, kenduri di Finas yer..

    Atuk.. Bahagian mana majlis perbandaran harus saya tuju untuk khidmat mencegah nyamuk? Adakah bahagian kesihatan ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kak DO

      betul....bahagian kesihatan, majlis perbandaran tempatan

      tapi selalunya bila ada kes baru dia orang datang sembur

      Delete
  2. Sy suke aktiviti gotong-royong mcm nie. Tak yh tgu org organize, sbnrnya kebersihan sesuatu tmpt tu tggjwb penduduk tu sendiri.

    =D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Fara

      kawasan disitu kawasan banglo, dah ada 6 kes, jadi majlis perbandaran kena ambil berat...kami dtg tolong bantu shj...

      Delete
  3. salam
    banyak undangan kenduri di musim cuti ni kan...kadang2 3,4 buah rumah dalam sehari...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Kamsiah

      MRR2 jem teruk hari sabtu tu hari...

      Delete
  4. masjlis kawin di finas .. wah , meriah ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Ieda

      siap ada tarian lagi.....

      Delete
  5. cuti2 sekolah ni bestkan makan lauk kenduri...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam Lizz

      berminyak mulut...he he

      Delete
  6. selamat pengantin baru kepada pengantin.. semoga berbahagia sehingga ke Syurga.. ameeennn..

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum atuk...musim cuti sekolah ni setiap minggu ada undangan kenduri kawin kan...:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Mama

      kos minyak kereta boleh tahan juga mama...he he

      Delete
  8. salam THR,

    oo kt FINAS pun boleh buat majlis kenduri rupanye..Meriah tuu..boleh laa melawat zoo pastu...hihii(tapi ramai orang kan cuti2 sekolah ni)

    Terima kasih dan Mudahan dgn pembasmian eades,negeri kita semakin selamat dan rakyatnya sihat dan cemerlang.
    Baguslah Tuan hj, join aktiviti2 sosial ini..Mudahan istiqamah.

    psst...cantik dan sama padan kedua mmpelai yang diraikan: mudahan berbahagia selamanya: amin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Ain

      emak pengantin kerja kat finas.....

      Insyaallah...amin

      Delete
  9. Assalamualaikum ATUK..
    Semoga Perkahwinan kedua mempelai bahagia sehingga akhir hayat mereka...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Waalaikumusalam Eye

      Amin amin amin

      Delete

Terima Kasih Kerana Sudi Memberi Komen Pada Blog Atuk-phd® , Bersama² kita menuju kejayaan ...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...